Navn, adresse og kontakt oplysninger
Bestyrelsen opbevarer en digital liste hvoraf e-mailadresse med tilhørende husnummerfremgår. Listen bruges til at udsende diverse informationer til ejerne, herunderNyhedsbreve
De der står på listen, har givet deres aktive eller passive samtykke til at deres mailadressestår på listen.
Dette samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage, hvorefter Grundejerforeningensdataansvarlige skal slette den opgivne mailadresse fra listen.
Oplysninger gemmes, så længe et medlem er ejer, hos en dataansvarlig person, som entener formanden eller en af og blandt bestyrelsen udpeget person. Opbevaringen sker på en computer/cloud, der er sikret med password.
En ejer kan selv ved skriftlig henvendelse til den dataansvarlige få oplyst hvilke informationer, Grundejerforeningen har om vedkommende. Informationen skal fremsendesinden for 14 dage efter modtagelse af forespørgsel.
Nye medlemmer orienteres ved overtagelse en ejendom om foreningens persondatapolitik,samt opfordres til at oplyse deres mailadresse og herunder give samtykke til atdenne må anvendes i henhold til Grundejerforeningens persondatapolitik. Dette påhvilerden dataansvarlige.
Der findes ingen offentligt tilgængelige lister over ejerne.
Foreningen skal oplyse ejerne om deres rettigheder i henhold til den danske persondatalovgivning,herunder retten til indsigt i og berigtigelse eller sletning af personfølsommeoplysninger, retten til begrænsning af behandlingen, retten til at gøre indsigelse mod behandlingen, retten til dataportabilitet, retten til at trække eventuelt samtykke tilbage ogretten til at indgive klage til Datatilsynet.